Høj produktivitet er vejen til tilfredse kunder
Nordic Leadership sikrer jeres virksomhed en høj produktivitet og balance mellem salg og produktion
For alle virksomheder, der lever af at have en solid konkurrenceevne er produktivitet helt afgørende, især er det vigtigt med brancher hvor det er marginaler, der afgør om man er vinder eller taber i konkurrencen.
Hos Nordic Leadership har vi specialiseret os i at hjælpe vores kunder med at opnå en høj effektivitet og en høj produktivitet.
For at sikre at disse to faktorer er optimale, er det nødvendigt både at teknisk god og have en sund kultur.
De fleste har hørt om og prøvet at arbejde med Lean. Lean er en række metoder, der til sammen udgør et helt netværk af værdigrundlag, som hjælper virksomheden til at blive blandt de allerbedste, løbende forbedre sig og fastholde et væsentlig forspring i forhold til de konkurrenter, der fravælger sund fornuft.
Vi hjælper netop de virksomheder, der er ambitiøse og som vælger at satse på sund fornuft. Det giver arbejdsglæde og sund økonomi.
Vores rådgivning er sammensat på flere måder og er typisk skræddersyet til den enkelte virksomhed og deres unikke behov. Det er for os helt afgørende at i forbindelse med rådgivning fra Nordic Leadership, skal virksomheden udvikle egne kompetencer til at kunne videreføre det arbejde vi sammen har påbegyndt. Vores kunder skal ikke være afhængige af os, men skal selv kunne varetage det videre udviklingsforløb, altså selv være i stand til at tage ansvar. Vi ønsker at såvel medarbejdere og virksomheden lykkes med at blive succesfulde.
Vi har erfaret at en kombination mellem dyb viden, netværk og at have nogle idoler, er en perfekt kombination til at blive ambitiøs og at lykkedes. I rådgivningsforløbene forholder vi os både til det praktiske, til det strategiske, til det tekniske og til de svære beslutninger, der giver turbolens undervejs.
Et rådgivningsforløb hos Nordic Leadership, tager altid udgangspunkt i jeres virksomhed. Sammen med ledelsen og gerne udvalgte medarbejdere gennemgår vi hele jeres værdikæde, fra kundens bestilling til kunden har fået tilfredsstillet sine behov. Vi starter med den interne værdikæde og gennemgår hvad der fungerer godt og hvad der fungerer mindre godt. Dette gøres typisk på en workshop, der tager ca. en dag – her får vi problemenerne på bordet og får drøftet 1. oplæg til løsninger. Typisk får vi klaret de “nemme” problemer først, som ikke kræver involvering af andre end interne optimeringer. Der vil være en række yderligere initiativer, der kræver mere omfattende initiativer og involverer både interne og eksterne interessenter. De kræver planlægning og drøftelse med ledende medarbejdere og evt. direktionen.
Vi starter altid med den interne analyse i erkendelse af at hvis ikke virksomheden fungerer internt har det stor effekt på kunder og andre eksterne interessenter. Virksomhedens motor skal fungere godt!
Vi etablerer sammen med ledelsen målesystemer, der måler virksomhedens ydelse helt objektivitet. Det er vores erfaring at virksomheder der ikke måler, har svært ved at udvikle sig i den rigtige retning og med den rigtige hastighed. Vi anbefaler at der måles helt simpelt og med høj involvering af medarbejderne, så de ved selvsyn kan se at deres indsats gør en forskel. Her introducerer vi hvordan daglige 10 minutters tavlemøder sikrer fokus på målsætninger og løbende forbedringer, helt nede på fabriksgulvet eller i salgslokalet.
For at sikre at vores kunder rent faktisk får implementeret løbende optimering af deres værdikæde, inviterer vi vores kunder med ud til de af vores SMV-kunder, der er længere i deres udvikling.Vi besøger også virksomheder, der er langt større end vores typiske kunder. De store kunder som eks. koncerner har brugt lang tid, mange penge og har fintunet deres værdikæde. For begge typer af kundestørrelser får vores kunder i rådgivningsforløb mindst væsentlige værdier ved disse besøg. 1) Ved selvsyn ser ledere der ligner dem selv har er lykkedes. 2) Inspiration til hvordan man gør det. 3) Ser de fantastiske resultater forløbet har skabet indtil nu 4) Hører ærligt om udfordringer og hvordan de er løst.
Når vi har gennemført rådgivningsforløbet er der skabt balance i forholdet mellem salg og produktion. I har har undervejs øget jeres produktivitet markant eller er godt på vej. Der er skabt en forståelse for hvordan høj produktivitet etableres, fastholdes og udbygges. Vi har helt sikkert presset jeres salg til at yde mere, så mulighederne i jeres kapacitet udnyttes langt bedre til gavn for kunderne. I ved nu hvad I ret faktisk er i stand til i en positiv spiral og I har fået etableret et netværk som I altid kan trække på. Et netværk fra virksomhed til virksomhed, med ligesindede der enten allerede har opnået de mål i selv har sat jer eller som er godt på vej.
Nordic Leadership er med jer hele vejen og vi udbygger jeres værdikæde i tæt samarbejde med direktion og ledelse. Vi skabe balance mellem jeres salg og produktion! Vi oplever at vores kunder blive mere ambitiøse under og efter vores rådgivningsforløb og kommer igen for at nå næste niveau, ofte sammen med deres kunder og leverandører. Sammen øger vi konkurrenceevnen og styrker bundlinjen i en støt voksende virksomhed!